Nawigacja
DEUTSCH PLUS
insta.ling
Aktualnie online
Gości online: 2
Użytkowników online: 0
Łącznie użytkowników: 20
Najnowszy użytkownik: Dorota Ziolkowska-Zych
Użytkowników online: 0
Łącznie użytkowników: 20
Najnowszy użytkownik: Dorota Ziolkowska-Zych
Certyfikaty
Dyrekcja
Wicedyrektor
mgr Marta Martyniuk
mgr Marta Martyniuk
Pn 1200 - 1500
Wt 1200 - 1400
Śr 730 - 915
Cz 1200 - 1315
Pt 900 - 1200 filia
Wt 1200 - 1400
Śr 730 - 915
Cz 1200 - 1315
Pt 900 - 1200 filia
Dyrekcja
Wicedyrektor
mgr Anna Trochimowicz
mgr Anna Trochimowicz
Pn 730 - 1000
Wt 1000 - 1200
Śr 1100 - 1300
Cz 730 - 900
Pt 1100 - 1400
Wt 1000 - 1200
Śr 1100 - 1300
Cz 730 - 900
Pt 1100 - 1400
Dyrekcja
Wicedyrektor
mgr Iwona Wąsik
mgr Iwona Wąsik
Pn 1000 - 1200
Wt 730 - 1100
Śr 1300 - 1500
Cz 1300 - 1400
Pt 730 - 1000
Wt 730 - 1100
Śr 1300 - 1500
Cz 1300 - 1400
Pt 730 - 1000
Spotkanie z Lady
Czy wiesz, że wąż, choć słabo słyszy, to i tak wie, że człowiek się zbliża? Wszystko dzięki temu, że swoim brzuchem czuje drgania i to jest dla niego informacja, że należy się wycofać. A wiesz, że choć najdłuższy wąż: anakonda osiąga długość 6-8 m., to wcale nie żywi się dużymi zwierzętami, tylko np. drobnymi ptakami? Słyszałeś, że wąż może zjeść raz na miesiąc lub półtora i to mu wystarcza. Takim posiłkiem może być np. mysz lub mały szczur, a i tak po każdym takim daniu wąż zrzuca skórę, bo rośnie.
I na koniec: wiesz, że naukowcy do dzisiaj szukają informacji, dlaczego wąż jest tak, a nie inaczej zbudowany? Powstała już nawet na ten temat ciekawa historia… To wszystko w wyniku jego chciwości… Chciał bowiem mieć szpony, skrzydła, płetwy, pazury i dwa ogony. Przy tych dwóch ogonach, Pani Przyroda już nie wytrzymała, nie mogła znieść zachłanności węża. Zatem go ukarała i wszystko mu odebrała, zostawiając sam ogon. Właśnie dlatego wąż wygląda, jak wygląda. Kryje się w trawach i zaroślach, bo zwyczajnie wstydzi się swojego wizerunku. Nauka z tej historii jest prosta: nie warto być chciwym, to nie popłaca. Chciwość jest jedynie pożądana w nauce, powinniśmy chcieć jej więcej i więcej, i nigdy nie mieć dość.
Naszym gościem była Lady, wąż zbożowy z Ameryki Północnej.
Pani Joasiu, bardzo dziękujemy za to spotkanie i wszystkie tegoroczne. Każde było naprawdę wyjątkowe. A Pani pomysły na zajęcia przyrodniczo-kulinarne nie mają sobie równych. Dziękujemy i gratulujemy!!! Oczywiście czekamy na Panią i Pani zwierzaki w przyszłym roku szkolnym.
Ela Korzeniowska
I na koniec: wiesz, że naukowcy do dzisiaj szukają informacji, dlaczego wąż jest tak, a nie inaczej zbudowany? Powstała już nawet na ten temat ciekawa historia… To wszystko w wyniku jego chciwości… Chciał bowiem mieć szpony, skrzydła, płetwy, pazury i dwa ogony. Przy tych dwóch ogonach, Pani Przyroda już nie wytrzymała, nie mogła znieść zachłanności węża. Zatem go ukarała i wszystko mu odebrała, zostawiając sam ogon. Właśnie dlatego wąż wygląda, jak wygląda. Kryje się w trawach i zaroślach, bo zwyczajnie wstydzi się swojego wizerunku. Nauka z tej historii jest prosta: nie warto być chciwym, to nie popłaca. Chciwość jest jedynie pożądana w nauce, powinniśmy chcieć jej więcej i więcej, i nigdy nie mieć dość.
Naszym gościem była Lady, wąż zbożowy z Ameryki Północnej.
Pani Joasiu, bardzo dziękujemy za to spotkanie i wszystkie tegoroczne. Każde było naprawdę wyjątkowe. A Pani pomysły na zajęcia przyrodniczo-kulinarne nie mają sobie równych. Dziękujemy i gratulujemy!!! Oczywiście czekamy na Panią i Pani zwierzaki w przyszłym roku szkolnym.
Ela Korzeniowska
Dziel się miłością...
Postać Prymasa Tysiąclecia z uśmiechniętymi dziećmi, bochenek chleba opatrzony plasterkiem, dzieci dzielące się dobrymi uczynkami, pajdy chleba: małe i duże, wyciągnięte dłonie i twarze skierowane w stronę Kardynała Wyszyńskiego czy nieba – to wszystko mieniące się tęczą barw pasteli…
Tak właśnie wyglądały prace przygotowane na konkurs plastyczny dla klas I-III pt. Dziel się miłością… Ilustrujemy strofy hymnu SP 50.
Celem konkursu była integracja uczniów edukacji wczesnoszkolnej wokół symbolu szkoły, jakim jest hymn; a także doskonalenie znajomości jego słów i umiejętności plastycznych, rozwój wyobraźni.
Komisja Konkursowa, w składzie: p. Joanna Andrzejewska, autorka słów hymnu SP 50; p. Magdalena Kasperek, wychowawca świetlicy, p. Aneta Stanuch, nauczyciel plastyki, miała nie lada zadanie, by wybrać te … perełki.
Jednak udało się! Tuzin laureatów poznasz w rozwinięciu. Zapraszam.
Ela Korzeniowska
Tak właśnie wyglądały prace przygotowane na konkurs plastyczny dla klas I-III pt. Dziel się miłością… Ilustrujemy strofy hymnu SP 50.
Celem konkursu była integracja uczniów edukacji wczesnoszkolnej wokół symbolu szkoły, jakim jest hymn; a także doskonalenie znajomości jego słów i umiejętności plastycznych, rozwój wyobraźni.
Komisja Konkursowa, w składzie: p. Joanna Andrzejewska, autorka słów hymnu SP 50; p. Magdalena Kasperek, wychowawca świetlicy, p. Aneta Stanuch, nauczyciel plastyki, miała nie lada zadanie, by wybrać te … perełki.
Jednak udało się! Tuzin laureatów poznasz w rozwinięciu. Zapraszam.
Ela Korzeniowska
Rysowana ortografia
W mijającym roku szkolnym w naszej szkole pojawiły się Kluby Ortograffiti, w których dzieci z klas II-III doskonaliły różne umiejętności szkolne takie jak: ortografia, czytanie, pisanie, wypowiadanie się, praca w grupie.Tematem przewodnim w drugim semestrze była "Rysowana ortografia".
Utrwalaliśmy ortografię robiąc rysunki, mapy myśli oraz tworzyliśmy własne talie kart do gry w "Piotrusia " i "Memory.
Pozdrawiamy wszystkich jeszcze pracowicie ale już prawie wakacyjnie!
Małgorzata Piotrowska
Logopeda, terapeuta pedagogiczny
Utrwalaliśmy ortografię robiąc rysunki, mapy myśli oraz tworzyliśmy własne talie kart do gry w "Piotrusia " i "Memory.
Pozdrawiamy wszystkich jeszcze pracowicie ale już prawie wakacyjnie!
Małgorzata Piotrowska
Logopeda, terapeuta pedagogiczny
Nowa gwiazda w szkole
Akcja prowadzona pod hasłem: "Nowa gwiazda w szkole", przyjęła w tym roku szkolnym formę Klubów Ortograffiti. Miała ona zasięg ogólnopolski.
Wzięło w niej udział ponad 1000 szkól w całej Polsce, w tym nasza szkoła, w której uruchomiłam aż 10 Klubów Ortograffiti.
Relacje i fotorelacje z pracy animatorów i ich podopiecznych można obejrzeć na facebooku. Właśnie ukazał się tam artykuł o nas, animatorach Metody Ortograffiti w większości pisany przez nauczycieli. Można zajrzeć na profil ortograffiti:
https://www.facebook.com/operon.ortograffiti/
lub na stronę wydawnictwa:
https://operon.pl/Aktualnosci/Aktualnosci/Nowa-gwiazda-w-szkole?fbclid=IwAR1cRCO2vntpAZURMcFz_ty--nMNA4r7suT8NMxfS0Z7Z2E7Ye1gSuhKKnA
Małgorzata Piotrowska
Logopeda, terapeuta pedagogiczny
Wzięło w niej udział ponad 1000 szkól w całej Polsce, w tym nasza szkoła, w której uruchomiłam aż 10 Klubów Ortograffiti.
Relacje i fotorelacje z pracy animatorów i ich podopiecznych można obejrzeć na facebooku. Właśnie ukazał się tam artykuł o nas, animatorach Metody Ortograffiti w większości pisany przez nauczycieli. Można zajrzeć na profil ortograffiti:
https://www.facebook.com/operon.ortograffiti/
lub na stronę wydawnictwa:
https://operon.pl/Aktualnosci/Aktualnosci/Nowa-gwiazda-w-szkole?fbclid=IwAR1cRCO2vntpAZURMcFz_ty--nMNA4r7suT8NMxfS0Z7Z2E7Ye1gSuhKKnA
Małgorzata Piotrowska
Logopeda, terapeuta pedagogiczny
Czy warto poprawnie mówić?
Mowa jest głównym sposobem porozumiewania się ludzi, a jej prawidłowy rozwój stanowi podstawę kształtowania się osobowości.
Aby ten proces przebiegał bez zakłóceń od najmłodszych lat, a nawet od okresu prenatalnego (wszak dziecko już w łonie swej mamy słucha jej głosu) ważne jest, by dziecko zanurzone było w tzw. „kąpieli słownej”. Mówiąc do dziecka starajmy się mówić w sposób staranny i prawidłowy, unikajmy języka dziecinnego, czyli różnego rodzaju spieszczeń.
Czytajmy mu bajki, objaśniajmy nowe słowa, rozmawiajmy z dzieckiem o przeczytanym tekście, jego bohaterach i przygodach. Zastanówmy się wspólnie, jakie uczucia przeżywają postacie z literatury i jakie emocje pojawiają się u nas, odbiorców.
Małgorzata Piotrowska
Logopeda, terapeuta pedagogiczny
Aby ten proces przebiegał bez zakłóceń od najmłodszych lat, a nawet od okresu prenatalnego (wszak dziecko już w łonie swej mamy słucha jej głosu) ważne jest, by dziecko zanurzone było w tzw. „kąpieli słownej”. Mówiąc do dziecka starajmy się mówić w sposób staranny i prawidłowy, unikajmy języka dziecinnego, czyli różnego rodzaju spieszczeń.
Czytajmy mu bajki, objaśniajmy nowe słowa, rozmawiajmy z dzieckiem o przeczytanym tekście, jego bohaterach i przygodach. Zastanówmy się wspólnie, jakie uczucia przeżywają postacie z literatury i jakie emocje pojawiają się u nas, odbiorców.
Małgorzata Piotrowska
Logopeda, terapeuta pedagogiczny
Konkurs
Kraina radości
Jedziemy na wycieczkę, bierzemy humor w teczkę – tak właśnie mogliby przerobić słowa znanej piosenki uczestnicy wycieczki do krainy, co prawda nie mlekiem, ale szczerym, dziecięcym śmiechem płynącej… Mowa oczywiście o Krainie rumianku na Polesiu, a dokładnie w Podedwórzu koło Hołowna.
Szczęściarzami byli uczniowie klasy 1b i 1c (22 maja), i 1d i 1e (3 czerwca). Mimo początkowych wydarzeń, które niektórych mogłyby skłonić do odwołania wyjazdu, na szczęście ani w jednym, ani w drugim wypadku do tego nie doszło i wszyscy świetnie się bawili!
A wszystko za sprawą wielu atrakcji, jakie czekały na uczestników wojaży po Krainie rumianku...
Ela Korzeniowska
Szczęściarzami byli uczniowie klasy 1b i 1c (22 maja), i 1d i 1e (3 czerwca). Mimo początkowych wydarzeń, które niektórych mogłyby skłonić do odwołania wyjazdu, na szczęście ani w jednym, ani w drugim wypadku do tego nie doszło i wszyscy świetnie się bawili!
A wszystko za sprawą wielu atrakcji, jakie czekały na uczestników wojaży po Krainie rumianku...
Ela Korzeniowska
ALBUS JĘZYK ANGIELSKI
Organizator:Anna Góra
Twój Dar Serca dla Hospicjum
„Twój Dar Serca dla Hospicjum”
Już po raz czwarty nasza szkoła wzięła udział w akcji charytatywnej dla podopiecznych Lubelskiego Hospicjum im. Małego Księcia. W tym roku zebraliśmy 530 złotych i 50 groszy. Wszystkim darczyńcom dziękujemy.
Klaudia Kępa
Agata Góra
Julia Jeżyna
Opiekun akcji:
Anna Góra
Moje marzenie
Wiesław Bednarczyk
Misje-rekolekcje szkolne
W dniach 27-29.05.2019 r. odbyły się nasze rekolekcje szkolne. Nauki rekolekcyjne wygłosili Misjonarze Świętej Rodziny. Czas rekolekcji był złączony z Misjami Świętymi, które trwały w parafii pw. Św. Urszuli Ledóchowskiej na terenie, której znajduje się nasza szkoła. Misje Święte to szczególny czas odnowy duchowej, odbywają się co 10 lat.
We wtorek 28.05.2019 r. przeżywaliśmy Święto Patrona Szkoły – Kardynała Stefana Wyszyńskiego. W środę 29.05.2019 r. oddawaliśmy cześć Bogu za wstawiennictwem św. Urszuli, w dniu Jej wspomnienia liturgicznego.
Dziękujemy za czas rekolekcji: pięknych, duchowych przeżyć, pogłębiania wiary, za budowanie wspólnoty i jedności między nami. Dziękujemy wychowawcom, nauczycielom i katechetom za odpowiedzialne włączenie się w opiekę nad uczniami w tym szczególnym czasie.
s. Joanna Szcześniak
We wtorek 28.05.2019 r. przeżywaliśmy Święto Patrona Szkoły – Kardynała Stefana Wyszyńskiego. W środę 29.05.2019 r. oddawaliśmy cześć Bogu za wstawiennictwem św. Urszuli, w dniu Jej wspomnienia liturgicznego.
Dziękujemy za czas rekolekcji: pięknych, duchowych przeżyć, pogłębiania wiary, za budowanie wspólnoty i jedności między nami. Dziękujemy wychowawcom, nauczycielom i katechetom za odpowiedzialne włączenie się w opiekę nad uczniami w tym szczególnym czasie.
s. Joanna Szcześniak