PHP-Fusion Powered Website

Certyfikaty




Dyrekcja

Wicedyrektor
mgr Marta Martyniuk

Pn 1200 - 1500
Wt 1200 - 1400
Śr 730 - 915
Cz 1200 - 1315
Pt 900 - 1200 filia

Dyrekcja

Wicedyrektor
mgr Anna Trochimowicz

Pn 730 - 1000
Wt 1000 - 1200
Śr 1100 - 1300
Cz 730 - 900
Pt 1100 - 1400

Dyrekcja

Wicedyrektor
mgr Iwona Wąsik

Pn 1000 - 1200
Wt 730 - 1100
Śr 1300 - 1500
Cz 1300 - 1400
Pt 730 - 1000

Fioletowe zęby

Klasy 1-3Czy temperaturę da się zobaczyć gołym okiem? Ależ pytanie, prawda?! Według większości z całą pewnością się nie da! Widać tylko jej oznaki, typu: spocone czoło, czerwony z zimna nos, blade, zmarznięte dłonie… My, uczniowie 2e dzisiaj obalamy ten mit.
Otóż pewnym jest, że temperaturę da się zobaczyć. Potrzebna jest do tego tylko kamera na podczerwień. Wiemy to i przekonaliśmy się o tym na własne oczy w czasie zajęć: Zobaczyć to, co niewidzialne… czyli czy temperaturę można zobaczyć? W czasie XVI Lubelskiego Festiwalu Nauki – przyznają drugoklasiści.
Dzięki podczerwieni widzimy, że oczy mają najwyższą temperaturę, jeśli chodzi o twarz i są mocno żółte, prawie świecą. Tymczasem najzimniejsze są zęby. Przybierają wręcz fioletową barwę. Dlaczego oczy są aż tak gorące, a zęby zimne? Otóż… uwaga: za wszystko odpowiada krew. To ona daje ciepło, oczy są mocno ukrwione, stąd ich wysoka temperatura, zęby zaś w ogóle. Nasze portrety widziane z perspektywy temperatury bardzo nas rozbawiły. – Za tą wesołą lekcję bardzo dziękujemy naukowcom z Instytutu Agrofizyki. Za opiekę i logistyczne wsparcie dziękujemy zaś p. M. Błaszczak i p. E. Kalickiej – kończą drugoklasiści.

Ela Korzeniowska
Wygenerowano w sekund: 0.01
18,818,170 unikalne wizyty