PHP-Fusion Powered Website

Certyfikaty




Dyrekcja

Wicedyrektor
mgr Marta Martyniuk

Pn 1200 - 1500
Wt 1200 - 1400
Śr 730 - 915
Cz 1200 - 1315
Pt 900 - 1200 filia

Dyrekcja

Wicedyrektor
mgr Anna Trochimowicz

Pn 730 - 1000
Wt 1000 - 1200
Śr 1100 - 1300
Cz 730 - 900
Pt 1100 - 1400

Dyrekcja

Wicedyrektor
mgr Iwona Wąsik

Pn 1000 - 1200
Wt 730 - 1100
Śr 1300 - 1500
Cz 1300 - 1400
Pt 730 - 1000

Dobrze jemy ze szkołą na widelcu

Klasy 1-3
3 g: Dobrzejemy ze szkołą na widelcu


Uczniowie klasy 3 g poszukując odpowiedzi na kluczowe pytanie: Skąd się bierze jedzenie?, zaczęli od przypomnienia sobie budowy rośliny. – To przecież z owocu rośliny, często mamy pyszne jedzenie – słusznie zauważyli trzecioklasiści z 3 g.
Następnie klasowa dyskusja doprowadziła nas do, być może zaskakującego dla niektórych stwierdzenia, że im brzydsza marchewka, im brzydsze jabłko, tym zdrowsze. W tym wypadku bowiem czarne kropeczki, są świadectwem, że są one uprawiane naturalnie, bez ulepszaczy. Bez podobnych „dodatków E”, jest też domowy makaron, o przygotowaniu którego oglądaliśmy film z udziałem naszego programowego przyjaciela: Marchwiana. Następną ważną konkluzją tych zajęć, było stwierdzenie, że im mniej składników jest w produkcie spożywczym, tym jest on zdrowszy. I oczywiście najzdrowszą jest mąka żytnia, co za tym idzie żytnie pieczywo.
Z kolei zdrowa żywność, to smaczne posiłki, a po nich odpowiednio pozostawione sztućce na talerzu.
Tak, nie wszyscy o tym wiedzieli, ale to, jak ułożymy widelec i nóż, daje informację: czy nam smakowało, czy prosimy o dokładkę, czy będziemy jeszcze jedli, a może było niesmaczne. Nie odkładajmy więc sztućców w przypadkowy sposób, bo może to sprawić przykrość osobie przygotowującej posiłek.
Ela Korzeniowska

3 c: Co się kryje w jedzeniu?


Odpowiedzi na tytułowe pytanie poszukiwali uczniowie klasy 3 c. Tradycyjnie zajęcia z serii: Dobrze jemy ze szkołą na widelcu, rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu z udziałem naszego przyjaciela Marchwiana. Opowiadaliśmy o cyklu rozwojowym roślin, począwszy od nasiona, po wydawanie owoców. Wspólnie rozmawialiśmy o jadalnych częściach roślin, a nawet kosztowaliśmy słodkich owoców.
Agnieszka Kanar

Wygenerowano w sekund: 0.01
18,815,087 unikalne wizyty